REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DNŞ.
İLKOKUL
BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak velilerimiz ile öğrencimizin gelişimi temel alınarak karşılıklı güven, pozitif iletişim ve işbirliğine dayalı bir anlayış benimsemekteyiz. Öğrencilerimizin iyi olma halini, sosyal ve duygusal gelişimlerini önemsemekteyiz. BİSİ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak, bir çocuğun iyi bir okul deneyimi kazanmasındaki en önemli üç faktörün; okul, aile ve çocuk işbirliği ile başarıldığına inanmaktayız. İlkokula geçiş süreci bir çocuk için ilk bağımsızlık kazanma dönemlerinden biridir. Bu dönemde öğrencilerimize psikolojik sağlamlık kazandırmak ve sağlıklı gelişim gösterebilmeleri adına destek olmaktayız. Tüm öğrencilerimiz için, Ağustos ayının son haftasında, öğrenci ve öğretmenlerimizle ile oryantasyon etkinlikleri gerçekleştirirken, velilerimizle de bilgilendirme toplantıları yapmaktayız. Yıl içerisinde MEB PDR müfredatı ve İngiliz PSHE müfredatını ortak bir şekilde işleyerek öğrencilerimize ulusal ve uluslararası bir rehberlik müfredatı sunmaktayız.
BİSİ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak yaptığımız gözlemler sonucunda önleyici rehberlik adına veli, öğrenci, öğretmen işbirliğiyle toplantılar planlayıp, konuyla ilgili rehberlik çalışmaları yürütmekteyiz.
Gelişimsel rehberlik olarak öğrencilerimizin, özgüven ve olumlu benlik algısı geliştirmeleri, etkin iletişim ve problem çözme becerilerinin kazandırılması için öğrencilerimize destek olmaktayız.
Bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön planda tutan bir rehberlik anlayışı ile öğrencilerin içinde bulundukları gelişimsel dönemlerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik kapsayıcı rehberlik anlayışını benimsemekteyiz.
BIS Ulusal İlkokulunda, her ay öğrencilerimizin sosyal, duygusal ve bireysel gelişimlerine yönelik veli rehberliği seminerimiz düzenlenmektedir. Seminer konusu ile ilgili rehberlik bülteni hazırlanmakta ve velilerimiz ile paylaşılmaktadır. Ayrıca, her ay veli bilgilendirme mektubunda (Newsletter), Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünün etkinlikleri yer almaktadır..
Eğitim öğretim yılı süresince ayda bir kez sınıf öğretmenleri ile gündemli toplantılar yaparak her öğrencimizin akademik, sosyal ve psikolojik gelişimini rehberlik birimi olarak takip etmekteyiz. Öğrencilerimizin, ilkokul yaşam ve gelişim becerilerini sınıf öğretmenlerimizle iş birliği içerisinde planlamalar yaparak, geliştirmeleri için destek olmaktayız.
BIS kayıt-kabul sürecinde, okul yönetimi ile işbirliğinde çalışılır, aday öğrenci mülakatları ve aile görüşmeleri Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü tarafından gerçekleştirilir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü aday öğrenci kabul kurulunda görev alır.
ORTAOKUL
BIS Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak velilerimiz ile öğrencimizin gelişimi temel alınarak karşılıklı güven, pozitif iletişim ve işbirliğine dayalı bir anlayış benimsemekteyiz. Öğrencilerimizin iyi olma halini, sosyal ve duygusal gelişimlerini önemsemekteyiz. BİSİ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak, bir çocuğun iyi bir okul deneyimi kazanmasındaki en önemli üç faktörün; okul, aile ve çocuk işbirliği ile başarıldığına inanmaktayız.
Ortaokul, çocukların becerilerinin ve yeteneklerinin gelişmesinde rol alan en önemli dönemlerden biridir. Aynı zamanda, çocukların duygularının, kişiliklerinin, isteklerinin, ihtiyaçlarının ve fiziksel özelliklerinin değiştiği de bir dönemdir. İlkokul ile başlayan ayrışma süreci, ortaokulda bireyselleşme süreci ile şekillenmektedir. Bu dönemde öğrencilerimize psikolojik sağlamlık kazandırmak ve sağlıklı gelişim gösterebilmeleri adına destek olmaktayız.
Tüm öğrencilerimiz için, Ağustos ayının son haftasında, öğrenci ve öğretmenlerimizle ile oryantasyon etkinlikleri gerçekleştirirken, velilerimizle de bilgilendirme toplantıları yapmaktayız. Yıl içerisinde MEB PDR müfredatı ve İngiliz PSHE müfredatını ortak bir şekilde işleyerek öğrencilerimize ulusal ve uluslararası bir rehberlik müfredatı sunmaktayız.
BİSİ Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü olarak yaptığımız gözlemler sonucunda önleyici rehberlik adına veli, öğrenci, öğretmen işbirliğiyle toplantılar planlayıp, konuyla ilgili rehberlik çalışmaları yürütmekteyiz.
Gelişimsel rehberlik olarak öğrencilerimizin, özgüven ve olumlu benlik algısı geliştirmeleri, etkin iletişim ve problem çözme becerilerinin kazandırılması için öğrencilerimize destek olmaktayız.
Bireyin gelişimsel ihtiyaçlarını ön planda tutan bir rehberlik anlayışı ile öğrencilerin içinde bulundukları gelişimsel dönemlerinin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik kapsayıcı rehberlik anlayışını benimsemekteyiz.
BIS National Ortaokulunda, her ay öğrencilerimizin sosyal, duygusal ve bireysel gelişimlerine yönelik veli rehberliği seminerimiz düzenlenmektedir. Seminer konusu ile ilgili rehberlik bülteni hazırlanmakta ve velilerimiz ile paylaşılmaktadır. Ayrıca, her ay veli bilgilendirme mektubunda (Newsletter), Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümünün etkinlikleri yer almaktadır.
Eğitim öğretim yılı süresince ayda bir kez sınıf ve branş öğretmenleri ile gündemli toplantılar yaparak her öğrencimizin akademik, sosyal ve psikolojik gelişimini rehberlik birimi olarak takip etmekteyiz. Öğrencilerimizin, Ortaokul yaşam ve gelişim becerilerini sınıf ve branş öğretmenlerimizle iş birliği içerisinde planlamalar yaparak, geliştirmeleri için onlara destek olmaktayız.
BIS Kayıt-kabul sürecinde, okul yönetimi ile işbirliğinde çalışılır, aday öğrenci mülakatları ve aile görüşmeleri Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü tarafından gerçekleştirilir. Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü aday öğrenci kabul kurulunda görev alır.