OKUL ÖNCESİ

Okul Öncesi Nedir?

Bu aşama, çocuğunuzun gelecekteki öğrenme becerileri ve başarıları için oldukça önemli bir basamaktır. Çocuğunuzun doğduğu andan 5 yaşına kadar, erken yaş tecrübeleri mutlu, aktif, heyecanlı, eğlenceli ve güvenli olmalıdır ve gelişimlerini, ilgi ve öğrenme ihtiyaçlarını destekleyici olmalıdır.

Okul Öncesi’ndeki çocuklar, oyun oynarak, keşfederek ve aktif olarak, hem sınıf içi hem de sınıf dışı etkinliklerle yaratıcı ve eleştirel düşünerek öğrenirler.

Öğrencilerimiz bu aşamada, İngiltere’nin Temel Öğretim Aşama Programı (Early Years Foundation Stage) programını takip etmekteler. Bu müfredat, 7 ana öğrenme alanından oluşmaktadır:

Temel alanlar

  • Kişisel, Sosyal ve Duygusal Gelişim
  • İletişim ve Dil
  • Fiziksel Gelişim

Spesifik Alanlar

  • Okur-yazarlık
  • Matematik
  • Dünyayı Anlama
  • Sanat ve Tasarım

Her öğrencinin, “Öğrenme Serüveni” kişisel olarak gözlemlenmektedir.

Öğrenme Serüveni’nin amacı ise:


Çocukların başarılarını ve hayrete düştükleri anları kutlamak Olağanüstü tecrübelerin hatırlatıcısı görevini üstlenmek ve tecrübelerin ev ve okul arasında paylaşılmasını sağlamak Çocukların gelişmekte olan yeteneklerini izlemek Çocukların öğrenme ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için akademik kadroya gerekli desteği vermek
Öğrencilerin gelişimlerini göstermek Çocukların bakış açılarını kaydetmek Çocukların keşiflerini vurgulamak Zorlandıkları durumlarda çocukları desteklemek

Öğrencilerimiz, doğum tarihlerine göre uygun bölüme yerleştirilmekteler. Okul Öncesi-1, 2.5-4 yaş arası öğrenciler içindir. Okul Öncesi-2 ise 4-5 yaş arası öğrenciler içindir. 


Okul Saatlerimiz

Yarım gün: 09:00-12:00

Öğle yemeği ile birlikte yarım gün: 09:00-13:00

Tam gün: 09:00-15:40

Eylül itibari ile 2,5 ila 3 yaş olan öğrenciler, en az ilk dönemi yarım gün program ile tamamlamalıdırlar. İkinci ve üçüncü dönemlerde ise, 3 ila 3,5 yaş aralığındaki öğrencilerin, yarım gün programda kalma veya tam gün programa geçme seçenekleri vardır. 3.5 yaşından büyük öğrenciler ise tam gün programına katılmaktadırlar.  

Güçlü Altyapılar

Öğrenme, sınıf içi ve sınıf dışı oyunlarla teşvik edilmektedir. Öğretmenlerimiz; tüm sınıf birlikte, küçük gruplar halinde, eşli ve bireysel öğrenme gibi çeşitli öğrenme ortamları oluştururlar. Ek olarak öğretmenlerimiz, öğrencileri öğrenme ve ilgi duyma konularına teşvik etmek için çok çeşitli kaynaklar kullanırlar. Hikaye anlatım tekniği, kuklalar, sanat ve el işi aktiviteleri, şarkılar ve tekerlemeler, yapbozlar, kum ve su oyunları, inşa etmek üzerine oyunlar ve dış alan ekipmanları ile oyunlar gibi bir çok farklı kaynak kullanılmaktadır. Öğleden sonraları ise çocukların oynayabilecekleri ve keşfedebilecekleri, yaratabilecekleri ve aktif öğrenmelerine destek sağlayacak, eleştirel düşünebilecekleri serbest dolaşım aktiviteleri için gerekli ortam sağlanmaktadır.

Özel İhtiyaçlar

Sınıf öğretmenleri, her öğrenciyi bireysel şekilde gözlemlemektedir ve gelişim sürecinin ilerlemesini takip etmektedir. Öğrenci ile ilgili olası bir endişeleri halinde, öğretmenler okulumuz Öğrenme Desteği Birimi ile irtibata geçerler. Öğretmenlerinin bildirmesi üzerine okulumuz Öğrenme Desteği Birimi’ndeki uzmanlar öğrenciyi ders, teneffüs, yemek ve oyun saati gibi farklı süreçlerde gözlemlerde bulunurlar. Uzmanlar tarafından yapılan bu gözlemler öğrenci velisi ile paylaşılarak gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.

Veliler ile Ortak Çalışma

Çocuğunuzu Okul Öncesi sınıflara ilk kez bırakmak hem sizin hem de öğrenci için stresli bir an olabilir. Bu nedenle, bu süreci mümkün olduğunca kolay hale getirmeye çalışmaktayız. Eylül ayında öğrenci okula başladığında eğer okula uyumla ilgili bir sorun yaşanırsa “Gözyaşları Olmadan Yerleşme” prensibimizi uygulamaktayız. Velimizin ve öğrencimizin takip etmesi gereken ve 3 adımdan oluşan bu prensipte, öğrencimiz sınıfta tek başına olmaya hazır hale gelene kadar, velilerimizden destek almaktayız.

Velilerimize ve sınıf öğretmenlerimize, öğrencinin gelişimi, ihtiyaçları ve ilerleyişi hakkında görüşme fırsatı sağlayan Veli Toplantılarımız, Ekim ve Nisan aylarında yapılmaktadır.

Öğrencilerimizin Okul Öncesi programındaki gelişimi hakkında velilerimize yılda iki kez, Aralık ve Haziran aylarında raporlar gönderilmektedir.

Düzenli aralıklarla ‘Coffee Morning’ ismini verdiğimiz paylaşım toplantıları organize etmekteyiz. Bu paylaşım toplantıları, velilerimizin Okul Öncesi ve İlkokul Direktörleri ile bir araya gelip, görüşmek istedikleri konu hakkında konuşmalarına ortam sağlamak amaçlı düzenlediğimiz etkinliklerimizdendir.

Son olarak ise okulumuzun, bir çok etkinliğin düzenlenmesinde aktif rol alan Okul Aile Birliği bulunmaktadır.

Veliler İle Ortak Çalışmanın Önemi

Velilerin öğrencilerin ilk öğretmenleri olduğuna ve veliler ile öğretmenler birlikte hareket ettiklerinde, sonuçların öğrencilerin gelişim ve öğrenme süreçlerinde pozitif bir etkisi olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle velilerimizi, katkı sağlamaya teşvik ediyoruz. Aşağıda, evde uygulayabileceğiniz bir kaç öneri bulabilirsiniz:


Veli Bilgilendirmeleri

Okul Öncesi ve İlkokul öğrencilerimizin ay boyunca yaptıkları tüm etkinliklere ait detayların yer aldığı aylık Bültenler hazırlanmaktadır. Ek olarak, genel bilgileri iletmek adına İletişim Departanımız, belirli aralıklarla Veli Bültenleri hazırlamakta ve velilierimiz ile paylaşmaktadır. 

Ayrıca kampüsümüzde velilerimiz için Duyuru Panolarımız bulunmaktadır. Bu panolarda bültenlere, genelgelere, güncel mektuplara ve yemek menüsüne yer verilmektedir.

BISI Okul Öncesi programı hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayınız